Sprawdź domowe metody na nadkwasotę żołądka

Nadkwasota żołądka bez ustanku ci dokucza? Nic dziwnego, symptomy zgagi są nadzwyczaj niemiłe a także utrudniają normalne funkcjonowanie.
Domowe sposoby na nadkwasotę żołądka bywają skuteczne, lecz kiedy zgaga męczy cię nagminnie, wówczas nieodzowna będzie wizyta u medyka, albowiem przyczyny zgagi bywają dosyć poważne.

sylwetka

Autor: Martin Pettitt
Źródło: http://www.flickr.com
lek

Autor: DonkeyHotey
Źródło: http://www.flickr.com
Diagnoza

Autor: PR Solution
Zgagą zwiemy sytuację kiedy cofające się do przełyku kwasy żołądka wywołują palący ból. O tym jak bardzo dotkliwa może być to dolegliwość świadczy już jej łacińskie określenie „pyrosis” wywodząca się od słowa „pyros” znaczącego ogień. Jeżeli nadkwasota pojawia się sporadycznie, możemy bez trudności zwalczyć ją domowymi metodami. W wypadku jej systematycznego i częstego występowania zalecana jest wizyta u doktora, zgaga może być objawem refluksu żołądkowego, a u osób starszych nawet nowotworu.

Czujesz chęć na nowe ciekawe posty? Nie zwlekaj! Przygotowaliśmy ich dla Ciebie dużo. Zatem kliknij (https://drjanicki.pl/interwencyjne-leczenie-bolu) i ciesz się nowymi treściami.

Czasami wystarczy, że lekarz zaordynuje stosowny lek na nadkwasotę .

W neutralizacji kwasów żołądka korzystna będzie na pewno bezcukrowa guma do żucia. Możesz wychylić również szklaneczkę gorącej wody z pół łyżeczki sody oczyszczonej i kilkoma kropelkami soku z cytryny. Świetnym rozwiązaniem są też soki z marchewki, rzodkwi i ogórka, które posiadają zasadowy odczyn. Jeżeli już dopadła cię zgaga – staraj się nie kłaść oraz nie pochylać, jedz niewielkie porcje lecz za to częściej, a ostatni posiłek skonsumuj najpóźniej 3 godziny przed spaniem. W walce ze zgagą najistotniejsza jest bowiem profilaktyka, zatem głównie właściwa dieta jak też zdrowe nawyki żywieniowe.

Walcząc ze zgagą w pierwszej kolejności powinno się odstawić lub co najmniej ograniczyć w jadłospisie następujące napoje a także posiłki: napoje alkoholowe, kawa, herbata, napitki gazowane, czekolada, tłuste potrawy, dania smażone, cytrusy, soki owocowe, mięta.